ترکیب مشکی و طلایی را کجا بپوشیم؟

لباس مشکی با جزییات طلایی اغلب تعادل و احترام را تداعی می‌کند

دکتر جیل بایدن در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری مکزیک‌ــ AFP

در مراسم تاریخی تحلیف کلودیا شینبام، رئیس‌جمهوری جدید مکزیک که اولین زن در این سمت در تاریخ این کشور محسوب می‌شود، دکتر جیل بایدن، بانوی اول ایالات‌ متحده، هم یکی از مهمانان سرشناس بود. لباسی که او برای این رویداد انتخاب کرد، مشخصاتی دارد که آن را به یکی از سبک‌های مناسب برای اغلب زنان شاغل و قدرتمند تبدیل می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیل بایدن در این مراسم، لباسی از خانه مد اسکیپارلی (Schiaparelli) به تن کرد که بیانگر قدرت در عین سادگی بود. این یکی از اولین لباس‌هایی بود که بعد از نقل مکان به کاخ سفید به کمد لباس او اضافه شد و در چند رویداد دیگر از جمله  بازدید از «باله آمریکایی» هم بر تن بانوی اول آمریکا دیده شد: یک کت‌دامن مشکی نوک‌مدادی که با دکمه‌های نمادین «چشم سورئال» طلایی آبکاری‌شده (bijoux gold) در خط جلو کت‌دامن تزیین شده بود.

این انتخاب‌ ظاهری قدرتمند و درعین‌ حال زنانه را تداعی می‌کند که به‌طرزی متوازن بین رسمی بودن و پیچیدگی در نوسان است. لباس مشکی با جزییات طلایی اغلب حامل  پیام تعادل و احترام است، بدون آنکه شخصی را که قرار است در مرکز توجه باشد، در سایه قرار دهد. همچنین ظاهری بی‌زمان محسوب می‌شود که در هر سن‌وسالی می‌شود سراغ آن رفت.

همراه داشتن کمی لوازم جانبی اضافه می‌تواند کمک کند تا بتوانید متناسب با ظاهر سایر مهمان‌ها، به‌سرعت سبکتان را به سمت غیررسمی‌تر تغییر دهد. مثلا با عوض کردن النگوهای طلایی پهن با چند دستبند زنجیری و آویزدار می‌توان حال‌وهوای راحت‌تری به‌ظاهر بخشید یا با اضافه کردن دستمال‌ گردن ابریشمی تیره، بخش کلاسیک ظاهر را برجسته کرد.

این ظاهر رسمی و شیک جیل بایدن در مقایسه با لباسی که او در روز پیش از تحلیف و هنگام ورود به مکزیک بر تن داشت، تفاوت زیادی داشت. جیل بایدن روز دوشنبه زمانی که به مکزیک رسید، کت‌شلوار قرمز پررنگی از مارک «تئوری» (Theory) بر تن داشت؛ کت‌شلواری تک‌دکمه با شلوار هماهنگ و بلوزی هم‌رنگ که سبکی جسورانه محسوب می‌شود.

شینبام، دانشمند محیط‌زیست و شهردار سابق مکزیکوسیتی، که اول اکتبر ۲۰۲۴ به‌عنوان نماد جدیدی از قدرت و پیشرفت زنان در عرصه سیاست معرفی شد، سبک لباس پوشیدن خاصی دارد که برگرفته از فرهنگ غنی و تاریخ مکزیک است. البته او نشان داده است که برای انتخاب لباس مناسب از مارک‌های برتر و شناخته‌شده در جهان هم اطلاعات کافی دارد.

بیشتر از مُد و زیبایی